Politică de retur

POLITICA DE RETUR

Conform legii, consumatorul beneficiaza de un drept de retur care poate fi exercitat in termen de 14 zile calendaristice din momentul in care intra in posesia fizica a bunurilor. Consumatorul nu este obligat sa-si justifice decizia de restituire a produsului, iar comerciantul are obligatia corelativa de a accepta bunul astfel returnat.

De la regula de mai sus, OUG 34/2014 reglementeaza cateva exceptii stabilind in acest sens o lista de bunuri si servicii care nu pot fi returnate dupa achizitionare:

  • bunurile sigilate care nu pot fi returnate din motive de protectie a sanatatii sau din motive de igiena si care au fost desigilate de consumator, cum sunt, dupa caz, lentilele de contact sau solutiile pentru intretinerea lentilelor de contact;
  • bunurile care sunt, dupa livrare, potrivit naturii acestora, inseparabil amestecate cu alte elemente, etc.
  • contractele de prestari de servicii, dupa prestarea completa a serviciilor, daca executarea a inceput cu acordul prealabil expres al consumatorului si dupa ce acesta a confirmat ca a luat cunostinta de faptul ca isi va pierde dreptul la retragere dupa executarea completa a contractului de catre profesionist;
  • furnizarea de produse confectionate dupa specificatiile prezentate de consumator sau personalizate in mod clar;
  • furnizarea de produse care sunt susceptibile a se deteriora sau a expira rapid;

In cazul in care Clientul solicita retragerea din Contract in cadrul termenului de retragere, trebuie sa returneze, dupa cauza, si eventualele cadouri care au insotit produsul respectiv.

Suma va fi returnata, in functie de modalitatea de plata aleasa de consumator, dupa cum urmeaza:

  1. pentru Comenzile achitate cu cardul- prin restituire in contul din care a fost efectuata plata;
  2. pentru Comenzile achitate cu Ramburs- prin virament bancar.

Comenzile complete de ochelari de vedere (rame + lentile) nu pot face obiectul dreptului de retragere, conform Ordonantei de Urgenta a Guvernului nr. 34/2014, art.16, lit. c). Acestea sunt considerate produse finite personalizate conform specificatiilor clientului. Clientul isi asuma raspunderea asupra corectitudinii datelor regasite pe reteta si confirma faptul ca datele introduse in reteta sunt corecte si nu sunt mai vechi de 12 luni.

Pentru a va exercita dreptul de retragere trebuie sa ne informati, fie la adresa MEDIUNO OPTIC SRL, cu sediul in Str. Soseaua Nationala, Nr. 198, Podul Ros, fie online, la adresa de email vizualoptic@gmail.com sau la numarul de telefon 0749 488 343, de luni pana vineri, in intervalul 9:00-18:00, cu privire la decizia dumneavoastra de a va retrage din prezentul contract, utilizand o declaratie neechivoca, de exemplu, o scrisoare trimisa prin posta sau e-mail.

Va punem la dispozitie urmatoarele variante de retur:

Retur prin ridicare de la adresa dumneavoastra – va trebui sa suportati costul returului, suma livrarii perceputa de firma de curierat. Trimitem curierul la adresa clientului pentru ridicarea coletului, clientul nu trebuie decat sa completeze formularul de retur din contul sau si sa astepte curierul sa ii ridice coletul. Ulterior noi retinem taxa de retur din suma rambursata in contul clientului.

Retur in magazin– fara costuri aditionale. Clientul va completa formularul de retur ce poate fi descarcat de pe site si va preda produsul in magazin, impreuna cu toate accesoriile primite in colet. La predare, clientul va prezenta in magazin formularul de retur completat sau va completa in magazin formularul de retur pus la dispozitie de catre reprezentantii magazinului.

Produsele returnate trebuie sa fie in aceeasi stare, in cutia originala, cu etichetele intacte, accesoriile complete, consumabilele originale sigilate.

Sunteti responsabil doar pentru diminuarea valorii produselor care rezulta din manipulari, altele decat cele necesare pentru determinarea naturii, calitatilor si functionarii produselor. Conditiile privind returul produselor sunt prezentate in continuare. Comerciantul isi rezerva dreptul ca, in momentul receptionarii produsului de la client, daca se constata ca produsul nu mai prezinta aceleasi caracterisitici ca in momentul achizitionarii: estetic, functional sau consumabile sigilate, conform OUG nr. 34/2014, sa faca dovada diminuarii valorii produselor care rezulta din manipulari diferite de ceea ce este necesar pentru determinarea naturii, caracteristicilor si functionarii produselor sau sa solicite expertiza si deviz de cost unitatii autorizate de furnizor pentru a readuce produsul la starea initiala.

Garantia produselor. Garantia legala de conformitate

Toate produsele comercializate de catre cabinetul nostru, beneficiaza de garantiile legale privind conformitatea produselor pentru perioade de 6, 12 respectiv 24 de luni in functie de produsul in cauza, in conformitate cu dispozitiile OUG 140/2021. Aceasta garantie se acorda de la data livrarii produsului catre cumparator/utilizator, in conditiile respectarii instructiunilor de utilizare oferite impreuna cu produsul.

Produsele sunt noi si provin din surse autorizate de fiecare producator in parte.

Reclamatii si procedura de solutionare reclamatii

Consumatorul poate solicita, in perioada de garantie legala de conformitate, returnarea produselor necorespunzatoare in urmatoarele situatii:

Produs ce nu este conform cu specificatiile de pe site.

Daca produsul comandat se dovedeste a nu fi conform cu specificatiile noastre, Consumatorul poate solicita returnarea acestuia pentru inlocuire sau rambursarea integrala a contravalorii. Daca, dupa analizarea solicitarii si in baza optiunii clientului, se agreeaza inlocuirea cu un produs de o valoare mai mare, Consumatorul va plati diferenta, respectiv daca valoarea este mai mica, veti primi o rambursare partiala pana la valoarea produsului inlocuitor. Costurile de retur pentru produsul neconform si de transport pentru produsul inlocuitor, daca este cazul, sunt suportate de MEDIUNO OPTIC SRL.

Produsul trebuie sa fie insotit de documentele aferente achizitiei( factura).

Produse ce au fost livrate gresit.

Livrarea altui produs decat cel solicitat trebuie semnalata imediat. Consumatorul poate solicita returnarea acestuia si restituirea pretului sau inlocuirea cu un produs conform, iar daca produsul nu mai este pe stoc, poate opta pentru inlocuire cu un altul similar. Daca, la cererea clientului, se agreeaza inlocuirea cu un produs de o valoare mai mare, Consumatorul va plati diferenta, respectiv daca valoarea este mai mica, veti primi o rambursare partiala pana la valoarea produsului inlocuitor. Costurile de retur a produsului neconform si de transport pentru produsul inlocuitor, daca este cazul, sunt suportate de MEDIUNO OPTIC SRL. In acest caz, produsele returnate trebuie sa fie in aceeasi stare, in ambalajul si cutia originala, cu etichetele intacte, accesoriile complete, consumabilele originale sigilate si impreuna cu toate documentele care l-au insotit (factura).

Produse defecte

Orice reclamatie cu privire la produs va fi solutionata de MEDIUNO OPTIC SRL in conformitate cu drepturile conferite consumatorului cu privire la garantia legala de conformitate a produselor prin Legea nr. 449/2003 privind vanzarea produselor si garantiile asociate acestora.

Returnarea banilor ori, dupa caz, inlocuirea produselor, in cazul reclamatiilor privind neconformitatea produselor, nu se poate efectua in cazul in care neconformitatile reclamate nu se datoreaza producatorului si/sau MEDIUNO OPTIC SRL.

In cazul reclamatiilor, produsele se pot returna in una din urmatoarele modalitati:

– Returnare in magazin- clientul va completa formularul de retur din contul sau si va preda produsul in magazin, impreuna cu toate accesoriile primite in colet. La predare, clientul va prezenta in magazin formularul de retur completat in cont si printat sau va completa in magazin formular de retur pus la dispozitie de reprezentantii magazinului Angajatii din magazin nu au responsabilitatea de a verifica produsul la primire, doar faciliteaza primirea si expedierea produsului returnat catre Depozitul Central. Verificarea, evaluarea produsului si acceptarea returului se face doar de catre angajatii din Depozitul Central, dupa ce produsul ajunge la ei.

– Retur prin curier. In cazul in care doriti returnarea produselor printr-o firma de curierat rapid, respectati urmatoarele indicatii:

• completati formularul de retur din contul dvs.

• ambalati produsele pe care doriti sa ni le trimiteti (puteti sa folositi ambalajul trimis de noi) si mentionati pe exteriorul coletului numarul facturii din care provin.

• coletele se trimit catre MEDIUNO OPTIC SRL. la adresa Str. Soseaua Nationala, Nr. 198, Podul Ros.

In acest caz, trimitem curierul la adresa clientului pentru ridicarea produsului aflat in garantie si suportam noi costul returului.

Specificatiile tehnice, pozele, preturile sau pozele produselor prezente pe acest site sunt cu titlu informativ si pot fi schimbate fara o instiintare prealabila, iar MEDIUNO OPTIC SRL. nu isi asuma nici o responsabilitate asupra schimbarilor care ar putea surveni.

Promotiile prezentate pe site sunt valabile in perioada de timp mentionata si in limita stocului disponibil, conform regulamentului afisat pe site.

Pentru orice reclamatii/sugestii si/sau sesizari ne puteti contacta la adresa Str. Soseaua Nationala, nr. 198, Podu Ros sau la adresa vizualoptic@gmail.com.